Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Zofia Woźnica – mejlowo zofia.woznica@pcim.pl lub telefonicznie 12 274 80 50 wew. 38.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Pcim
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Parking jest bezpłatny.
- Można skorzystać z miejsca parkingowego, o niestandardowych wymiarach, przy wejściu głównym Urzędu Gminy Pcim oraz z miejsca parkingowego o prawidłowych wymiarach, które znajduje się za Ośrodkiem Zdrowia w Centrum Pcimia.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Do wejścia prowadzą schody.
- Przed schodami znajduje się pas ostrzegawczy wykonany z wypukłych elementów.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo.
- Przy schodach znajduje się poręcz.
- Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 5%.
- Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 150 centymetrów.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
- Można wejść do urzędu przez drzwi z tyłu budynku, ale wtedy znajdziesz się na półpiętrze, skąd będziesz musiał schodami udać się w górę do sekretariatu lub schodami w dół na parter budynku.
Przestrzeń za wejściem
- Za wejściem głównym do urzędu znajduje się szeroki korytarz, tam po prawej stronie znajdują się drzwi do kasy. Kasa pełni również funkcję punktu informacyjnego. Na przeciw kasy znajduje się tablica informacyjna o rozkładzie pokoi. Na wprost wejścia, w odległości ok 6 metrów są schody prowadzące do kolejnych pięter. Przed schodami jest pole uwagi. Z lewej strony pod ścianą znajduje się stolik z krzesłami. Przed stolikiem znajduje się wejście do pokoju obsługi, gdzie załatwisz sprawy związane m.in. z gospodarką odpadami oraz uzyskasz informacje od ekodoradców. Za stolikiem znajduje się niewielki przedsionek, a w nim dwoje drzwi. Do pokoju numer 3 gdzie załatwisz sprawy związane z podatkami, oraz do pokoju nr 4 – do pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych, gdzie uzyskasz pomoc w Polskim Języku Migowym. Możesz tam załatwić wszystkie sprawy związane z obsługą osób ze szczególnymi potrzebami. Za kasą znajduje się przedsionek gdzie po lewej stronie są drzwi prowadzące do ewidencji ludności a drugie do urzędu stanu cywilnego.
- Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w naprzeciw kasy na parterze i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się na parterze
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
- Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
- Przed schodami znajdują się dotykowe pasy ostrzegawcze.
Pomieszczenia
- Około 20% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Dostępna toaleta znajduje się na parterze za kasą
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.malopolska.pl/ugpcim,a,2633029,raport-o-stanie-zapewnienia-dostepnosci-osobom-ze-szczegolnymi-potrzebami-2025.html
- W Urzędzie Gminy Pcim jest 6 pętli indukcyjnych, każde pomieszczenie jest oznakowane odpowiednimi piktogramami.
Urząd zapewnia również wsparcie osobom z niepełnosprawnością wzroku, dzięki odpowiednim lupom, wystarczy wskazać taką potrzebę.
Osoby niewidome, które znają alfabet Braille’a znajdą informacje o numerze pokoju nad klamką, a także na tabliczkach przy każdym pokoju, tam również jest informacja dotycząca referatu. Dodatkowo na poręczach schodów znajdują się nakładki z informacją numeru piętra, na którym się znajdują.
Osoby głuche, które porozumiewają się za pomocą Polskiego Języka Migowego mogą skorzystać z pomocy Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych w pokoju nr 4. Mogą również napisać sms na numer 576 022 662 - Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..