Skiplink: Przejdź do treści
Menu dostępności zamknij
FACEBOOK
BIP
E-URZĄD
Portal Interesanta
Esesja
Inwestycje

EPUAP

ePUAP – to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu – przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu.
Załatw sprawę w Urzędzie Gminy Pcim przez ePUAP

 


 

“EPORTAL” GMINY PCIM

Gmina Pcim zachęca mieszkańców do korzystania z Portalu Interesanta dostępnego pod adresem https://eportal.gminapcim.pl

Bez logowania się, portal udostępnia mieszkańcom m.in.: informacje z zakresu najpopularniejszych imion występujących w gminie wraz z podziałem na lata, statystykę mieszkańców z podziałem na płeć i wiek, po informację o możliwości odbioru dowodu osobistego.

Po zalogowaniu się do portalu za pośrednictwem Profilu Zaufanego oraz potwierdzeniu adresu e-mail, mieszkaniec naszej gminy ma możliwość aktualnego dostępu do swoich spraw podatkowych prowadzonych w urzędzie tj. m.in.: grunty, budynki i budowle w posiadaniu podatnika czy płatności/zobowiązania na rzecz gminy które może regulować bezpośrednio z poziomu portalu poprzez funkcję “Zapłać”.

Zapraszamy mieszkańców naszej gminy do korzystania z funkcjonalności, które oferuje “eportal” Gminy Pcim

 


 

PROFIL ZAUFANY

Minister Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Gminy Pcim funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP.

Zachęcamy mieszkańców Gminy Pcim do zakładania Profilu Zaufanego, dzięki któremu stopniowo będzie zwiększała się możliwość załatwiania spraw we wszystkich urzędach za pośrednictwem internetu.

Co to jest PZ – Profil Zaufany i jak się go stosuje można przeczytać na stronie profilu

 


 

OBYWATEL.GOV.PL

OBYWATEL.GOV.PL – to dobre źródło informacji o usługach, które państwo świadczy dla Ciebie.
Skorzystaj ze wszystkich umieszczonych treści i materiałów, które mogą Cię zainteresować

 


 

KIEDY ŚMIECI

Zachęcamy Państwa do skorzystania z darmowej aplikacji „Kiedy śmieci” z harmonogramem odbioru odpadów dla Gminy Pcim.

Prosta i przyjazna użytkownikowi aplikacja, którą każdy z nas może zainstalować na swoim smartfonie posiada kilka prostych funkcji, ale jedno główne zadanie – to poinformować o zbliżającym się odbiorze odpadów. W aplikacji „Kiedy śmieci” można przejrzeć harmonogram, zmieniać czas powiadomień oraz dysponować słownikiem odpadowym, dzięki któremu można sprawdzić jak poprawnie segregować i wrzucać odpady do poszczególnych pojemników. Osoby, które zainstalują aplikację będą dostawać również informacje wysłane przez Urząd Gminy Pcim dotyczące gospodarki odpadami.

Pierwszy krok – „Kiedy śmieci”
Aby skorzystać z aplikacji należy zainstalować ją na swoim telefonie. Po zainstalowaniu i uruchomieniu wprowadzamy województwo (małopolskie), powiat (myślenicki), gminę (Pcim) i wybieramy miejsce odbioru, które nas interesuje (role – miejscowości). Po określeniu miejsca odbioru odpadów należy ustawić kiedy chcemy otrzymywać powiadomienia (godzinę i ilość dni przed planowanym odbiorem odpadów). Zalecamy ustawienie przypomnienia na 1 dzień przed odbiorem oraz dodatkowo w dniu odbioru np. przed standardową godziną wyjścia z domu.
Film pomocniczy: https://gminapcim.pl/kiedysmieci

Uwaga!
-> aby aplikacja działała poprawnie konieczny jest dostęp do Internetu. W przypadku braku dostępu, przypomnienia mogą nie działać prawidłowo.
-> aplikacja jest dostępna na smartfony z systemem Android i iOS oraz na smartfony Huawei (bez wsparcia Google)